رئیس جمهور گفت: مرحله دوم بسته معیشتی دولت تا پایان فروردین پرداخت می‌شود و دو ماه دیگر هم پرداخت خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در جلسه اقتصادی دولت اظهار کرد: دیروز هم توضیح دادم که شروع بازگشایی‌ها پلکانی است و بازگشایی یک مرتبه امکان پذیر نیست.

او تاکید کرد: همه باید پروتکل‌های بهداشتی که اعلام می‌شود را انجام دهند و در خانه ماندن توصیه می‌شود. در تهران هم کسب و کارها تا پایان فروردین تعطیل خواهد بود.

روحانی گفت: بیش از بیست و سه میلیون خانوار که یارانه دریافت می‌کنند مبلغ یک میلیون اعتبار به آن‌ها داده می‌شود و بازپرداخت آنها از همان یارانه و ۲۴ ماهه خواهد بود که ۲۵ هزار میلیارد برای آن قرار دادیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: به کسب و کارهای زیان دیده در این مدت وام ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت می‌شود. در جلسه اقتصادی درخصوص فشار اقتصادی که به مردم وارد می‌شود تصمیمات کلی را اتخاذ کردیم و امروز ریز آنها مورد تصویب قرار گرفت و بزودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

او افزود: ۳ میلیون خانوار و اقشار تحت فشار هستند که برای آنها در ۴ نوبت بسته حمایتی قرار دادیم و از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان که مرحله اول آن پرداخت شده است و مرحله دوم آن تا پایان فروردین پرداخت می‌شود و دو ماه دیگر هم پرداخت خواهد شد.

روحانی گفت: یک رقمی به عنوان وام به مبلغ ۱ تا ۲ میلیون تومان برای ۴ میلیون خانوار کم درآمد قرار دادیم که نرخ این وام ۴ درصد است. امروز در جلسه ما راجع به ۷۵ هزار میلیارد تومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام در نظر گرفتیم بحث شد. ۱۰ رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند، بعضی کسب و کارشان متوقف بوده برخی هم درآمدشان پائین بوده است. 

او  ادامه داد: این رسته‌های مختلف کارگاه‌های کوچک و متوسط و حتی بنگاه‌های یک نفره و چند نفره هستند که تقریباً ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال‌شان وابسته به اینگونه موارد هست که زندگی این افراد تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس جمهور اظهار کرد: مصوب کردیم برای همه اینها رقمی را مدنظر قرار دهیم و اعلام خواهیم شد که چه مقدار به آن‌ها پرداخت می‌شود. این مبلغ به خاطر این بوده که کار نداشتند و کارگران خود را نگه داشته‌اند و مقداری هم برای سرمایه در گردششان خواهد بود.

او اضافه کرد: این بنگاه‌ها یکسان نیست بنا شد دو دسته شود آن بنگاه‌ةایی که از طریق ستاد ملی کرونا به آن‌ها گفته‌اند که باید بسته باشند و از پایان فروردین هم که کسب و کار باز می‌شود این دسته مشخص نیست چه زمانی می‌توانند کسب و کارهایشان شروع شود.

روحانی بیان کرد: کمک‌های عمومی هم از طریق نهادهایی، چون بنیاد مستضعفین و سپاه پاسداران و خیرین انجام می‌شود که اعلام می‌شود. دولت تصمیمات خوبی در حد توانش اتخاذ کرده و نهاد‌ها و خیرین هم در حال کمک کردند هستند که این‌ها نیاز به یک هماهنگی دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: از همه مردم خواهش می‌کنیم همانطور که تا امروز در کنار دولت، نظام و وزارت بهداشت بودند باز هم رعایت کنند.

این خبر در حال تکمیل است/

بهترین سایت پرداخت مرحله دوم بسته حمایتی دولت تا پایان فروردین/ اختصاص ۷۵ میلیون تومان به ۱۰ رسته از مشاغل پرداخت مرحله دوم بسته حمایتی دولت تا پایان فروردین/ اختصاص ۷۵ میلیون تومان به ۱۰ رسته از مشاغل رئیس جمهور گفت: مرحله دوم بسته معیشتی دولت تا پایان فروردین پرداخت می‌شود و دو ماه دیگر هم پر